Targi KOMINKI 26 – 29 kwiecień 2010

Maj 10, 2010  

Podsumowanie Międzynarodowych Targów Kominkowych KOMINKI 2010 Poznań – urok ciepła

Zgromadzone w pawilonie 9 kominki z wielu zakątków Europy, m.in. ze Słowacji, Niemiec, Litwy czy Hiszpanii przykuwały uwagę i nęciły przyjemnym zapachem, wszak to jedyne miejsce w Polsce gdzie mają szansę zapłonąć żywym ogniem i pokazać swój urok w całej okazałości.

Pierwsza edycja Międzynarodowych Targów Kominkowych KOMINKI trwająca od 26 do 29 kwietnia 2010 i odbywające się równolegle Międzynarodowe Targi Instalacyjne INSTALACJE, Międzynarodowe Targi Branży Wodno-Kanalizacyjnej WODOCIĄGI,   Międzynarodowe Targi Ochrony Pracy, Pożarnictwa i Ratownictwa SAWO oraz Międzynarodowa Wystawa Zabezpieczeń SECUREX zgromadziły na terenie targów poznańskich 30 tysięcy zwiedzających, którzy na powierzchni wystawienniczej 46.500 mkw. mieli możliwość zapoznania się z ofertą 1000 wystawców z całej Europy. Blisko 600 nowości rynkowych czekających na gości, a także liczne konferencje, konkursy, zawody i pokazy sprawiły, że targi były bez wątpienia istotnym i potrzebnym spotkaniem branży.

Pierwsze i jedyne w Polsce odrębne spotkanie branży kominkowej można uznać za dobry wstęp do kolejnych edycji targów dla sektora kominkowego. Pawilon 9 podczas czterech dni targowych skupiał na sobie uwagę zwiedzających ciekawych branżowych nowości
i designerskich rozwiązań.
Uczestnicy mogli wziąć udział w głośnym konkursie „Premiery Targów Kominki”
i zagłosować na produkt budzący ich zdaniem największe zainteresowanie. Przygotowany konkurs był dobrym pomysłem wyodrębniania eksponatów na najwyższym światowym poziomie.

Nowości nigdy za wiele

Najnowsze i najnowocześniejsze modele kominków zostały opatrzone znakiem „Nowości Targowe”. To stały punkt programu wszystkich wydarzeń targowych odbywających się na  Międzynarodowych Targach Poznańskich. Nie ulega wątpliwości, że targi KOMINKI to doskonałe miejsce do promowania najnowszych rozwiązań. Dla zwiedzających planujących zakup „małego domowego ogniska” to idealne miejsce do porównania ofert, zdobycia wszystkich potrzebnych informacji i rozwiania wątpliwości.

Kominki nie tylko dla dorosłych

Targi  KOMINKI zaskoczyły również naszych milusińskich. W wybranych szkołach podstawowych ogłoszono konkurs plastyczny pt. „Kominek sercem domu”. Na targach wystawcy oraz zwiedzający mieli okazję obejrzeć wystawę nagrodzonych prac i spojrzeć na kominek z zupełnie innej perspektywy. Pierwsze miejsce w konkursie zdobyła dziewięcioletnia Gosia Brzęczy ze Szkoły Podstawowej nr 7 w Lublinie.

Medialne targi
Podczas czterech dni spotkań wszystkie równolegle odbywające się targi zwróciły uwagę wielu mediów ogólnopolskich, regionalnych oraz mediów branżowych. Odwiedziły je poczytne dzienniki, m.in. Gazeta Wyborcza, Polska Głos Wielkopolski, a także redakcja TVN Meteo, ONTV, TV Biznes, Polsat, TVP, TV Instalacje, Radio Eska. Wśród redakcji mediów branżowych, które obecne były na targach znalazły się m.in.: „Budujemy Dom”, „Rynek Instalacyjny”, „Magazyn Instalatora”, „Świat Kominków”, „Instalator Polski”, „Przegląd Komunalny”, „Zawód: Architekt”, Ekspert Budowlany”, „Instal”, „Systemy Instalacyjne”, „Chłodnictwo i Klimatyzacja” oraz wiele innych.
Największym zainteresowaniem mediów cieszyły się spektakularne Mistrzostwa Polski Instalatorów, a także pokazy ratownictwa i inscenizowane wybuchy. Popularny wśród dziennikarzy okazał się również pawilon 9, w którym dumnie prezentowały się najnowocześniejsze, designerskie modele kominków.

Efektywna promocja gwarancją sukcesu
Blisko 600 nowości zgłoszonych przez wystawców zasłużyło na specjalną uwagę.
W specjalnie wydanym „Przewodniku dla zwiedzających” znalazły się zdjęcia i opis zgłaszanych produktów. Pozycja ta została rozesłana na szerokie bazy zwiedzających. Stoiska, które prezentowały nowości rynkowe zostały dodatkowo oznaczone specjalną nalepką. Powstała także specjalna ulotka zawierająca dokładny plan targów, spis wystawców oraz program wydarzeń, jej celem było również zwrócenie uwagi zwiedzających na stoiska, na których wyeksponowane były nowości.
Aby wszystkie wydarzenia targowe mogły odbić się szerokim echem w mediach, już na wiele miesięcy przed targami podjęte zostały działania promocyjne m.in.: liczne newslettery wysyłane do zwiedzających oraz wystawców informujące o bieżących sprawach związanych z targami, regularne wysyłki newsletterów z portali branżowych (łącznie 35 newsletterów), publikacje i zapowiedzi w poczytnych magazynach branżowych (27 tekstów w prasie, ok. 80 publikacji w internecie) oraz liczne reklamy targów w mediach. Podjęta została także współpraca z wystawcami, którzy rozsyłali zaproszenia umożliwiające bezpłatne wejście na targi.

Zapraszamy do udziału w kolejnej edycji Targów KOMINKI, która odbędzie się wiosną  2012 roku.

Brak komentarzy.

Komentuj wpis...